Mijn zoon heeft nu de kans om te functioneren in deze maatschappij

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Aan de directie van Stichting Cerato en haar medewerkers.
Voor de individuele begeleiding door St. Cerato in de periode vanaf 2012 tot en met zijn 18e Levensjaar en ook nu nog, wil ik jullie allemaal van harte bedanken. Jullie begeleiding is persoonlijk en individueel afgestemd en neemt de omgeving van de cliënt mee – zoals familie leden, school, sport, vrienden.
Mijn zoon woont nog thuis. Inmiddels kunnen wij enorm van elkaar genieten – wederzijds – en grappen met elkaar en over elkaar maken en elkaar knuffelen. Intussen ben ik niet meer zo betrokken, maar de begeleiding van St. Cerato lijkt nog heel goed aan te sluiten aan de behoeften van mijn zoon. Dank jullie wel xxx.
Ik ben de moeder van een inmiddels 19 jarige jonge man met de diagnose pdd/nos en zwakbegaafdheid; vastgesteld op zijn 15e levensjaar. Een geliefde vmbo-leerling omdat hij niet luidruchtig of haantje voorste was. Maar wel met zijn aparte trekjes, rare gebeurtenissen en bepaalde typische leerproblemen opviel.
Het leek erop dat mijn zoon niet op de mbo school terecht zou kunnen omdat hij niet zou kunnen rekenen, zo ook niet begrijpend lezen en sociaal gezien niet alles snapte, wat er zo om hem heen gebeurde. Ik had hulp nodig.
Na 2 mislukte pogingen ben ik van horen zeggen naar St. Cerato gekomen. Fia van Daalen heeft met een hele frisse kijk en vooral met een andere kijk naar mijn zoon gekeken… de keuze was gemaakt.

Qua zelfstandigheid en zelfbewustzijn is hij enorm gegroeid … Inmiddels heeft hij zijn mbo4 diploma behaald. Dat leek niet mogelijk vanuit zijn zwakbegaafdheid. En hij heeft zijn rijbewijs in een keer behaald. Hij rijdt dus zelfstandig in het verkeer! Wow !
Hij mag nu HBO uitproberen. Hij is een serieuze student geworden, die vrij zelfstandig zijn afspraken en (leer)werkjes voor school inplant en maakt, zo nodig ook in teamverband werkt en bovendien kan hij nog steeds naast de school ook zijn sport uitoefenen (ook deze keuze was niet onbelangrijk geweest voor zijn groei). En ik … ik kan eindelijk mijn leven leiden.
Dus ook op sociaal gebied is hij al enorm gegroeid en er zit nog meer in. Hij zal misschien wel op een gegeven moment zijn grenzen leren kennen en ook hierin zal St. Cerato hem de juiste weg wijzen.

Na al deze jaren begeleiding mag ik eindelijk zeggen dat ik vrij ben. Ik kan mijn zoon eindelijk helemaal los laten, zodat hij samen met St. Cerato het laatste stukje van zijn zelfstandigheid gaat opeisen. Ik heb er alle vertrouwen in. Jullie zijn allemaal toppers.
Het is fijn om terug te kijken en tenslotte op te merken dat Stichting Cerato met mijn zoon door alles heen is mee gegroeid en dat de flexibiliteit daar is, om ECHT MAATWERK te leveren. Waar vind jij dat nu nog? Mijn zoon heeft nu de kans gekregen om een functionerend lid van deze maatschappij te worden. Ik kan bevestigen dat St. Cerato met hart, ziel en een vaste geest elke uitdaging aan gaat.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Dit bericht is gepost in Ouders. Bookmark de link.